A tour to Petak Sembilan

Posted on September 18, 2006 | 6 comments

Last weekend, with some friends we went to explore “petak sembilan” & “gloria”, this place is the old part of the city also known as Jakarta’s China Town. This is my first time to petak sembilan *kuper* so I was very excited, We walked along the small but crowded alley with unusual smell, eyes shopping for some unique store & building. found several Budhis temples, and a church with chinese temple architecture.


Vihara Dharma Shakti

Vihara Dharma Sakti
Jl. Kemenangan III/13
West Jakarta

Gereja Santa Maria De Fatima

Gereja Santa Maria De Fatima

Jl. Kemenangan III no.47
(TOASEBIO)
West Jakarta

Toa Se Bio

TOA SE BIO
Jl. Kemenangan III No. 48
West Jakarta

6 Comments

  • Roossy

    Thanks for sharing the pictures of old temples in Jakarta. I hope Indonesian Government will treasure these buildings and try to maintain them. Carming pictures! I really enjoy them.

  • eddy

    Jen, salam kenal ya. Gua Eddy. Wah kapan2 kalo elo ke petak sembilan lagi, gloria dan sekitarnya elo bisa email ke gua, kebetulan itu daerah gua, makanan yang ada di sekitar situ, ada mie kangkung, rujak shanghai, trus makanan seperti nasi campur, ketupat sayur, pokoknya makanan2 tradisional, yang kalo menurut gua itu rasanya lumayan enak.
    Oh ya, Jenz, gua mau tanya juga sama elo, elo udah pernah coba resto DINAR gak dekat megamall pluit dekat sama ABUBA steak. Kalo udah pernah, gua minta reviewnya ya.
    btw, blog elo keren abizzz

  • inka

    Never miss this blog. I sneak whenever got the chance to surf the internet. Ayooo dong Jen, bikin review tempat2 lain selain makanan. trus di classified as another review besides food. Biar nyarinya enak buat kita para pembaca

  • za

    cool, bring back memories when i was a kid, my mum used to bring me there.

  • sopjagung

    Ayo, ayo, yang udah lama nggak ke Petak Sembilan, silakan kembali lagi ke sana. You’ll be amazed at how much things has changed, yet remain the same. Parkir sekarang sudah lebih gampang walaupun tetep harus dicari 😀

  • tukangkomentar

    Nice pictures.
    Was there 20 Ys ago.
    Saya baca bbrp. waktu yang lalu, bahwa ada “guided tour” di sana. Apakah ada yang punya informasi tentang hal ini?

Got Something To Say?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Never miss a post

Newsletter


Find Us on Facebook