Breakfast at Purnama

Posted on August 7, 2007 | 6 comments

One of our destination for breakfast at Bandung was Purnama. Located at jalan Alkateri amid the jumble of cloth and curtain shops. It’s an old style coffee house, usually visited by the elder people of this town. Served bread (old style bread) with various spread, from sweet bread (srikaya, keju, mentega keju, strawberry, pindakaas, mentega gula) to savory bread (roti telur sosis, roti gulung telur, roti sekba, dadar sekba, worst, dadar worst, ham… etc). You can also ordered bubur ayam, putu or cakue from various street vendor outside the restaurant.

Warung Kopi Purnama

Warung Kopi Purnama
Jl. Alkateri 22
Bandung

6 Comments

  • foodlover

    Wahhh ini dia yg gue cari2 versi Indonya Kaya Toast……kayanya enak nih kalo breakfast disini…..tapi jauhh di bandung…hemm…dijakarta ada yg mirip2 ga ya……

  • chiquita

    hmm..gue suka banget sama tempat ini !
    suka suasananya, suka makanannya..
    udah jarang banget makan roti yang setebel dan sewangi roti tawar di sini

  • lissye

    dimana sich tempat ini?
    pengen kesana tapi nggak tau jalan..
    can you do more specify?
    thx

  • adh

    waduh sayang banget, ada b2nya gak bisa kesana deh…

  • melly

    try to pay a visit to sumber hidangan at Jl. Braga … (almost) similar ambience

  • cilla

    bukanya jam brp sampe jam brp sih?

Got Something To Say?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Never miss a post

Newsletter


Find Us on Facebook