Istana Raja Cobra

Posted on December 11, 2006 | 8 comments

2 weeks ago, SC took me to this place called “Istana Raja Cobra”. Yes, its a restaurant that served “Fear Factor” food. from their menu there were : snake, “biawak”, “Bulus”, Monkey, “kalong”, rabbit & “bulus” cooked into : abon, deep fried, satay and soup. the snake came from various type : kobra hitam, piton/sanca, Belang, Lanang Sapi, Kali Mangsa, hijau Lowo, Tanah. I didn’t dare to ate some of the item mentioned in the menu, so we only ordered : “Cobra Soup” 12.5K and “Piton Goreng” 17.5K. Overall the meal was not bad but not too good either. The soup taste exactly like “soto bening”, only the meat was different (taste like chicken but have more fibre and a lot of bones like fish). btw they didn’t served tea/coffee for drink since its advised not to have coffee/tea after drink “empedu ular”. πŸ™‚
Istana Raja Cobra

Istana Raja Cobra
King Cobra House

Jl. Mangga Besar No. 93C
ph. 6296087
West Jakarta

8 Comments

  • hanindyo

    eeew…
    eh btw, saatnya dapet revenue penampakan iklan dari Bio Miwon hahaha!

  • ak

    Wow, I wouldn’t even dare enter such restaurant! I’ll stick with the mainstream thank you ^^
    Pemasukan iklan, bener juga tuh. Tulisan Bio Miwonnya tepat di tengah foto gitu.

  • jenz

    hahaha… thx atas masukannya, kapan2 gw apus deh tulisan bio miwon itu πŸ˜›

  • sopjagung

    Kalo dari segi rasa, makanan di tempat ini biasa banget. Kayanya lebih banyak orang yang dateng ke sana untuk minum darah ular/beli minyak/jamu macem2.

  • wawabear

    jen, bagian dari apanya ular tuh yg digoreng? badan nya yah? keliatannya kaya kepalanya gitu.. wah lihat review yg kali ini speechless deh gw..

  • Jenz

    Bagian badannya… banyak duri2 kecilnya, sebenarnya makan ginian ngga menakutkan kok.. lagian kita ngga makan sambil ditonton ama ularnya kok πŸ˜›

  • Reh Franciska

    temanmakan.com pernah nyobain yang “Istana Raja Cobra” di jl. Tendean. Makannya ular piton goreng, sate kalong & sop biawak. Ular gorengnya seperti ayam goreng rasanya. Tapi dari 3 menu yg kita cobain, paling enak sate kalong. Review lengkapnya ada di “Makan unik” http://www.temanmakan.com

  • nydia

    thanks for informing about this restaurant. challenging menu! snakes actually taste like chicken, so it’s not that scary. but the rest of the meat i haven’t tried. hmm… i’m thinking of trying others… though i pity the monkey and rabbit…

Got Something To Say?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Never miss a post

Newsletter


Find Us on Facebook