Kwetiaw Jie Mei – Medan

Posted on June 20, 2012 | 12 comments

On our last night in Medan, I decided to try our luck. I’ve looked for Kwetiaw Jie Mei last year we were here and couldn’t find it, so this year I went looking again. And finally with the help of foursquare, I found it at Jl. Sutomo, not far from Jl. Bogor. The place is clean and spartan with no signboard saying that this is the place we look for, but the small crowd of people is a dead giveaway. Sure enough, after we were seated, I spotted the Chinese characters ‘姐妹’ (jie mei/sisters) so I knew we’re in the right place.

Kwetiaw Jie Mei Medan

Since we just had kwetiaw at Jl. Selat Panjang, we only ordered a portion of kwetiaw to share. Judging from the crowd, the place looks quite promising, and I was not disappointed. The char kwetiaw was delicious with generous topping and, most importantly, not too oily. If compared to kwetiaw Jl. Gedeh we had when we just arrived in Medan, this one is way much better.

Kwetiaw Jie Mei
Jl. Sutomo near Jl Bogor
Medan

PS: I’m not sure if this place has any relations with Kwetiaw Jie Mei selling at several locations in Jakarta.

12 Comments

  • leo

    Haha, malahan selera kita terbalik jen. Gw lebih demen yg Gedeh :p

  • admin

    @Leo: selera tiap2 orang juga ya, bagi gw kwetiaw gedeh agak terlalu berminyak. Klo ke Jakarta let me know deh, ntar gw ajak tur kwetiaw goreng 🙂

  • leo

    gw ingat dulu waktu kecil ada kwetiaw akang atau apa gitu namanya (udah lupa soalnya masih kecil), jualan di jalan bogor simpang porsea.. kata ortu gw pindah ke jakarta. I still claimed that was the best kwetiaw in Medan. Not sure if you know about that.

  • admin

    @leo: Kwetiaw Akang ngetop bgt sih di Jakarta. Banyak yg suka, malah ada ahli kuliner yg bilang bahwa kwetiaw medan terenak tuh ada di Jakarta (Akang). Gw nyoba 2 taon lalu, kwetiaw goreng telor doang di Akang Muara Karang, 28rb saja, rasa biasa bgt, jauh lebih enak kwetiaw goreng medan pinggir jalan deket rumah gw yg cm 13rb. Tp itu gw sih 🙂

  • Leony

    Jen, ini Jie Mei-nya sama dengan yang jualan masakan-masakan Medan di Kelapa Gading itu bukan sih? Soalnya gue pernah lewatin pas di Gading, kayak rumahan gitu sih modelnya. Kalau sama, gue juga mau coba, soalnya gue jg gak doyan kwetiaw yang terlalu berminyak.

  • quas

    I just saw this latest burps thing, maybe you should have latest farts too?

  • admin

    @quas: I use ‘latest burps’ for ‘latest comments’ in my blog. I don’t see what’s wrong with burping. Everybody does it anyway. 🙂

  • Helen

    jie mei gading ama yg ini beda.. yang di gading itu jualnya beraneka ragam makanan dr kue2 medan ampe pilih2 makanan ( hampir semua makanannya enak )

    di muara karang juga ada cah kwetiau yg mirip begini, cuman namanya cie mei
    rasanya juga enakkk bgt, udangnya gede2

    btw, thnx buat bloq nya, jd bisa update makanan terus gue 🙂

  • Jeanette

    oh yumsssss… kwetiaw goreng medan emang paling enak!!!!

  • Edy Utomo

    Strange huh.. I tried Jie Mei several times, just to make sure that Jie Mei was always too oily compare to Jln. Gedeh.. Hahahaha..

  • Sriwanti

    i dunno.. maybe it’s just me.. but i think this kwetiau jiemei has a lot of MSG in it.. I was constantly feeling sooo thirsty after eating their kwetiau eventho it tastes good..

  • Vera Siagian

    Ada juga tuh rumah makan Jie Mei di Kelapa Gading. Sama engga sih? Komplete semuanya ada makanan ala medan

Got Something To Say?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Never miss a post

Newsletter


Find Us on Facebook