Martabak HAR

Posted on March 14, 2007 | 14 comments

Several month ago I wrote about a pricey sidewalk restaurant served Indian food in Palembang style, one of the reader of this blog suggest me to try “Martabak HAR” located at Hayam Wuruk street. So one night we decided to try it out. We ordered “Martabak HAR Khas Palembang” 9K, “roti cane” 5K and “nasi minyak” 5K and “teh tarik” 4K. They also served “nasi biryani kambing” on weekend. Overall the food was delicious, the martabak is different from “martabak telor” we usually eat it contain eggs only without any minced meat, usually served with curry sauce. and we surely will be back to this place for their martabak, roti cane, roti prata, nasi biryani & kari daal.
Martabak HAR

MARTABAK HAR
Indian Food (Cabang Palembang)

Jl. Hayam Wuruk No.19
Jakarta
ph. +62(21)3506094

14 Comments

  • Reza

    You finally went there, yaaay!! Glad you liked it, was a bit worried there for a second before you got to the comment on the taste part he3x. Thanks for the link too. I really should work on that blog some more. Gotta get a camera first though. Oh i’ve tried the nasi biryani. It’s not bad. Basmati rice cooked with pieces of lamb and some herbs and spices. The flavor or aroma of the herbs and spices weren’t too noticable though, so it’s nothing spectacular. Just simple good rice with meat. Love the teh tarik there though. Best in town I think.

  • sopjagung

    Satuju! Teh tariknya emang enak banget!

  • Fendy

    Bisa tau ga ya tempatnya di dekat hayam wuruk bagian mana?Thanks

  • sopjagung

    Kira-kira sih di seberang Gajah Mada Plaza, tapi persisnya gue nggak inget. Kalo jalannya dari arah Glodok ke perempatan Harmoni, mulai perhatiin sebelah kiri deh kalo posisinya dah mulai deket Gajah Mada Plaza. Good luck ya! đŸ˜€

  • david

    Lokasi paling gampang adalah.. seberang gajahmada plaza… truss…..kearah harmoni….. sampai sebelum dunkin donut hayam wuruk….
    kalo dah keliatan dunkin donut hayam wuruk berarti dah kelewat…
    Murmer tapi enak nih!!!

  • Amanda

    Baru beberapa hari yl nyoba Martabak HAR yg asli Palembang, nitip sama temen kantor. Nitip 2 porsi ternyata kurang, enak banget! Karinya terutama… tasty.
    Pernah jg nyoba mknn yg sama di tempat pempek Radio Dlm/sebelah Circle K tp kulitnya terlalu kriuk2, nggak kayak yg dr Palembang. Mesti ke Palembang bener kayaknya biar puas :).

  • pieter

    saran untuk jenz, kalau kalau ke padang, inget2 mampir ke daerah PONDOKAN terus makan martabak mesir, wuih dari martabak ampe mie-nya enak semua.
    pengen mampir ke sana kalau ada kesempatan ^_^

  • ganef

    Martabak HAR buka jam berpa ya?

  • timothy

    Kalo martabak durian enak ga yah? Di sebelah apotek setiabudi juga ada satu tuh yg jual martabak durian yg lumayan rame. Gue sukanya sih beli martabak jagungnya. Haven’t got the nerve to try martabak durian.:>

  • anita

    oh goddess…love your review, now i can definitely find decent teh tarik and some pratas. did they sell the pineapple prata ? love you, bises =)

  • Steve

    Err.. ini lokasi pasnya dimana ya??uda dua kali ke hayam wuruk buat nyari ni t4 makan tp gk ktmu2..
    Klo sblm dunkin donut seinget g ada bubur sapo bun ong..
    Ni restoran gtu ato cm pinggiran??

  • sopjagung

    Untuk gampangnya, parkir aja di Dunkin Donut Hayam Wuruk dan tanya2 sama tukang koran di depan Dunkin. Martabak HAR lokasinya cuma beda beberapa ruko aja kok dari DD.

  • dailytofu

    Martabak Har was previously located at Jl. Biak (one of those tents). I’m from Palembang and my family is always looking for original Palembang flavor and we know the owner is originally from Palembang. Try the Srikaya!!!

  • madif

    hi there, i am from palembang too. i really really do love this food! you can try it too at pempek 161 kelapa gading. it’s located near mall kelapa gading circle. The price is 15thousands, but believe me, MONEY NEVER LIES..

Got Something To Say?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Never miss a post

Newsletter


Find Us on Facebook