Share On

September 6, 2008 | Cirebon, INDONESIAN CUISINE, Rice, West Java Cuisine


The next morning, after some “light” breakfast at the hotel, we went to Warung Nasi Jamblang Mang Dul. A very popular dish in Cirebon, Nasi Jamblang is rice wrapped in teak leaf and we can choose from a large number of side dishes to accompany the rice. Mang Dul is among the most favorite nasi jamblang sellers in Cirebon (besides nasi jamblang pelabuhan). The place was very crowded when we arrived. People are queuing to get a plate of nasi jamblang, and then they took what they want from the vast selection on the table. After that, they search for an empty spot (really tough to find) and sit down to enjoy their meal. The meal was tasty and the price was reasonable.
Nasi Jamblang Mang Dul

Warung Nasi Jamblang Mang Dul
Jl. Cipto Mangunkusumo No.3
Cirebon – West Java
ph. +62(231) 206564

Related Posts

5 Comments

  • dee

    waktu ngambil lauk kaya mau perang gak jen?
    terakhir gw ke situ gw frustasi rebutan lauk sampe akhirnya gw bujuk2 mas nya supaya boleh milih langsung ke dapurnya jadi dapet yang baru mateng hehe…

  • Jenz

    iya.. rebutan & desak2an, seru bgt đŸ™‚

  • chiquita

    light breakfast ?
    huahahahahaha…
    gue lebih suka mang dul daripada pelabuhan..rasanya lebih enak dan lebih asli aja (efek daun jati)

  • Nadya

    Aduh jadi pengen ke Cirebon…
    Lauknya makan apa jen?
    favorit aku sotong sama semacam pepes rajuangan gitu..
    mmm…yummy

  • biyan

    emang mang dul gak ada matinya apalagi kalo pas long weekend, penuh sesak kayak es cendol…

Got Something To Say?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*