Soto Madura Rendi

Posted on May 4, 2008 | 10 comments

It has been so long since we last visited Soto Rendi, which, in my opinion, is the best soto madura I’ve ever tasted in Jakarta. We returned last week to savor the soto once again. From what we heard, Soto Rendi has expanded and opened a second (bigger) branch near Kampus Anggrek Binus. We tried to look for it but couldn’t find it. So we decided to visit the old one instead. Located in Kompleks Sandang, the place is very very cramped. We were lucky to find two empty seats inside. We ordered the usual bowl of Soto Ayam Nasi Campur (rice topped with all the soto inggredients & drenched in chicken broth) at 8K per bowl, a very reasonable price, although it has increased since our last visit almost two years ago. The ingredients were not as generous as I remembered, but the taste is still every bit as good as the last time, especially when you add a dash of lemon & some sambal. Soto Rendi was even reviewed by Laksmi Pamuntjak in her newest edition of Jakarta Good Food Guide.

Soto Madura Rendi

Depot Soto Ayam Madura
RENDI

Jl. Kompleks Sandang No.D8
Kemanggisan – West Jakarta
ph. +0813 83765678

10 Comments

  • Leo

    Looks delicious Jen.
    8K is considered way too cheap if you’d say it’s the best in Jkt. Soto Medan here is at least more than 10k (prawn soto).

  • SeorangPrempuan

    ahh soto sandang..i miss it, terakhir makan di sini waktu lagi sibuk2nya skripsi >

  • Angels

    oo soto sandang tuh namanya soto rendi 😛 kalo tempat yg gedean letaknya sejajar ma anggrek, tpi suka tutup. kadang buka, kadang tutup. tergantung mood dia :p

  • adelz

    waaa soto sandangg !! hahaha.. emang mak nyuus ni soto.. ^^ soto paling terkenal bgt di binus.. paling disayangkan tempat nya yg kecil bgt.. tp mang fengshui nya dia bgs dsitu x yah, mkny ga pindah”.. wkwkwk.. 😀

  • wawabear

    alo Jen, mumpung inget, ngomong2 soal soto ayam, cobain deh Soto Pak Sadli (sadli pake ‘L’ karena ada tiruannya di Gading ga pake ‘L’) di daerah Wolter Monginsidi, enak banget! Sup nya authentic!

  • Monce

    Eh, soto Madura itu pakai ayam ya? Setau gue di Surabaya (dulu di kantor pos besar, gak tau masih ada atau gak), soto Madura itu pakai daging jerohan, babat, paru, even otak.

  • novia

    ohh sotoku tercinta… jd pengen makan ah besok.. wkwwkwkw.. cm tempatnya itu ga nahan booo.. bis makan bs lepek2..

  • eta

    Bikin ngiler aja nih.. Jadi pengen coba, dimana sih komplek sandang? Kalo dari arah kebayoran lama sebelum binus or sesudahnya? thx

  • jenz

    @eta: kompleks sandang itu masuknya paling gampang dari jl. KH Syadan. dari Kampus Binus lama, di seblah indomaret ada jalan kecil masuk aja ke situ trus belok kiri. bukanya sore-malem 🙂

  • Samuel

    Wah Soto Maduranya ayam yah…
    Da pernah coba soto Madura Haji Ngatidjo, jalan Biak, Roxy? Mantap loh

Got Something To Say?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Never miss a post

Newsletter


Find Us on Facebook